středa 29. června 2016

#jedendenveganem I.

Hezký den všem!

V minulém článku jsme vám představili náš nápad #jedendenveganem, který spočívá v tom, že se každé pondělí budeme stravovat vegansky. Nyní vám ukážeme, co jsme tedy celý den jedli. Hned ze začátku se musím přiznat, že když jsem se chtěla první pondělí stravovat vegansky, neuspěla jsem. Né že bych neměla připravené krabičky, ale byla jsem pozvána na pracovní oběd do klasické, moderní restaurace. Z jídelního lístku jsem prostě nemohla veganské jídlo vybrat. Asi tak 90% pokrmů obsahovalo maso a zbytek obsahoval buď sýr nebo vejce. Musím říct, že v tomhle to vegani nemají úplně jednoduché. Na druhou stranu, jíst vegansky doma mi nedělalo vůbec žádný problém. Prakticky jsem si nemusela kupovat žádné speciální potraviny, jelikož tofu kupuji běžně a sójové mléko také. Vím, že za jeden den nelze mluvit o bůhvíjakých pozitivech, ale já z toho mám celkově dobrý pocit. atojehlavní


Snídaně: Kaštanová kaše s vanilkou, banán, cornflakes, dýňová semínka
Dopolední svačina: Meloun pokapaný citronovou šťávou
Oběd: Zeleninová směs s tofu, bulgur
Odpolední svačina: zbytek zeleninové směsi s tofu, okurka, racio
Večeře: Domácí hummus, slunečnicový chléb, salát


snídaně

dopolední svačinka

oběd

odpolední sváča

nechybělo ani odpolední kafíčko

a něco k zakousnutí..

večeře - domácí hummus

 A jaký měla #jedendenveganem Lucinka?

Takže jelikož jsem měla volno, tak to bylo taky o něco snadnější, už jenom proto, že mě nepotkalo něco jako Anet a mohla jsem jíst, co jsem chtěla :) Ale zkusila jsem si zas jiný oříšek. Odpoledne jsem jela za kamarádkou, kde jsem musela odmítnout kafe s mlékem a nepečený dort ze zakysané smetany ACHJO! a pak jsem přijela k rodičům, kde to byl také boj - co na večeři? Měla jsem už hrozný hlad a zároveň chuť na krémžskou hořčici s párkem :D Takže mrkev s hořčicí to jistila - náhodou docela dobré, zkuste to taky ;) No a mezitím se mi už vařila pohanka a hromada zeleniny, kam jsem si "kydla" i sladkokyselou chilli omáčku. No a moje poznatky z vegan dne? Všimla jsem si, že jsem hodně četla všechny etikety (i několikrát), aby tam opravdu nebylo nic živočišného. Zároveň jsem měla zvláštní chutě - viz hořčice a nebála jsem se o to víc přidat na cukrech a nebo si dát dresinky s vědomím, že "když už jím celý den vegansky, tak si alespoň o to víc dopřeju toho, co můžu!". Takže nevím, jestli by to byl úplně ideální směr pro mě. Každopádně, ráda jsem si to zkusila, byť jeden den, ale určitě v tom hodlám pokračovat :) Člověk si zkusí zas něco jiného, pozná nové potraviny (alpro dezert jsem měla poprvé a mňam!) a zjistí, jaké těžké je být veganem v dnešní (české) společnosti. Už jenom na těch návštěvách, nebo když člověk není připraven :)

Snídaně: čiroková kaše s kokosovým mlékem, třešně, kokos, mandle a PB crunchy
Dopolední svačina: bez svačinky, jelikož jsem snídala až v 9 :) somsipřispala
Oběd: 100g rýže, uzené tofu restované na olivovém oleji, rozmačkané avokádo a okurka
Odpolední svačina: alpro sojový dezert a müssli tyčka, rawsage asi o 2h později
Večeře: 2 velké mrkve s hořčicí, cca 80g pohanky (za syrova), 200g zeleniny, chilli omáčka


snídaně
oběd







Doufám, že se vám naše #jedendenveganem líbí, a že se přidáte!
 Vaše Anet a Lůca

2 komentáře:

  1. S tvými tipy to vypadá hned o něco snadněji a pestřeji, než bych si mohla myslet. :) Paráda!

    OdpovědětVymazat
  2. Zní to jako super nápad :) taky bych to někdy mohla zkusit :)

    OdpovědětVymazat