úterý 9. srpna 2016

Cuketové špagety aneb cukety všude, kam se podíváš :)

Krásný úterní večer!


Taky máte všude cukety a nevíte co s nimi? :-D Já jsem předevčírem dostala jednu krásnou bio z maminčiny zahrádky a včera mi pro změnu přivezl taťka z jeho bio zahrádky :D Takže 2 mega cukety doma - co s nimi? Začala jsem pátrat po různých receptech - buchty, placičky, zapečené pokrmy, cokoliv nového bych ráda zkusila...jenže nakonec byl hrozný hlad a potřebovala jsem něco rychlého! Takže jsem sáhla po svém starém dobrém osvědčeném receptu a pustila se do cuketových špaget. Za 10 minut byla večeře na stole a za další 3 minuty ve mě !


Kdo by náhodou neměl možnost mít domácí cuketu ze zahrádky, určitě narazíte na velmi levnou v nějakém supermarketu! Já viděla v Kaufu za 0,50Kč/kg což mi přišlo až směšné :D Ale určitě se těm ze zahrádky nevyrovná :) Takže zkuste se optat ve svém okolí, věřím, že Vám někdo nějakou tu bio cuketu rád věnuje, protože spousta lidí neví, co s nimi :)


Proto Vám sem přináším tip na rychlou low carb večeři.




Budete potřebovat:


  • půlka velké cukety (asi 200-300g)
  • 2ks vejce (domácí jsou fajn)
  • 80g olomoucké tvarůžky (lze vynechat)
  • olej (kokosový/řepkový/olivový...)
  • sůl, koření




A co s tím?


Cuketu omyjeme a škrabkou na brambory naškrábáme tenké "špagety". Škrábeme až do středu cukety, kam to jde, zbytek pak buď přidáme do nějakého salátu nebo jen tak sníme!
Cuketu posypeme solí a necháme pustit šťávu, kterou pak ještě vymačkáme (co nejvíc!) z cukety a vylijeme. Mezitím si roztopíme pánev s olejem a dáme restovat vymačkanou cuketu. Posypeme kořením a restujeme asi 3 minuty. Pak přidáme vajíčka a nakrájené tvarůžky a promícháme. Po chvilce sundáme z plotny, nandáme na talíř a pokydáme kečupem :D 

Pozn.: Můžete přidat jakoukoliv jinou zeleninu, přidat česnek, cibuli, kečup, posypat sýrem...fantazii se meze nekladou :) Už jsem zkoušela i se smetanovou omáčkou nebo s "boloňskou" - rajčatovou a bylo to výborné!


Dnes mám pro Vás i nutriční hodnoty pro verzi s tvarůžkama a kečupem z Lidlu :)
celá porce - 1481kJ
B - 38g
T - 17g
S - 12g
Vláknina - 2g


 Asi Vám je jasné, že mám stále 1,5 obří cukety! Takže, pokud máte nějaký tip na super recept - SEM s ním!!! :)))




Budu ráda, když napíšete do komentů, jak se Vám recept líbil a pokud pošlete i fotečku, budu nadšená :-D

Hezký zbytek dne!

Vaše Lůca <3

1 komentář:

  1. Cuketu miluju nejvíce v pečené podobě :) ale nepohrfnu ani placičkama :D nebu buchtou.

    OdpovědětVymazat